اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

خرید تضمینی بیش از ۲۹ هزار تن گندم در تایباد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: امسال ۲۹ هزار و ۱۳۵ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این شهرستان خرید تضمینی شده است.

خرید تضمینی بیش از ۲۹ هزار تن گندم در تایباد

جواد اعتضادی در گفت و گو با خبرنگار فارس در تایباد، اظهار کرد: امسال ۲۹ هزار و ۱۳۵ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از اوایل خردادماه تا اواسط تیرماه در تایباد به صورت تضمینی خریداری و تحویل تنها مرکز خرید این شهرستان شده است. 

وی افزود: کشاورزان در سال گذشته ۲۸ هزار و ۴۰۰ تن گندم خود را تحویل مرکز خرید این شهرستان دادند که خرید امسال نسبت به پارسال افزایش پنج درصدی داشته است. 

مدیر جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: مرکز خرید تضمینی گندم این شهرستان متشکل از سه سیلوی مکانیزه و یک سالن سرپوشیده است که به صورت شبانه روزی آماده خریداری این محصول استراتژیک از کشاورزان بود. 

اعتضادی بیان کرد: همچنین علاوه بر این میزان خریداری گندم مازاد بر تولید، مقدار سه هزار و ۱۱ تن گندم بذری شامل بذر مادری و گواهی شده شرکت تعاونی کشاورزان تایباد خریداری شده که پس از بوجاری و ضدعفونی جهت تامین بذر در سطح خراسان رضوی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

وی تصریح کرد: ارقام بذری خریداری شده شامل پیشگام، رخشان، سیروان، حیدری و فرین هستند که جزء ارقام سازگار و با عملکرد بالا می باشند. 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری بیش از ۹ هزار هکتار از مزارع این منطقه مرزی زیر کشت گندم رفت و یکی از قطب های تولید غلات در خراسان رضوی به شمار می آید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول